- Lühiülevaade kaevurite (kaevandamisega seotud) keskkondadest ja ametitest. Töökeskkonnaks ette nähtud normaalparameetrite andmete otsimine interneti teel.
- Parameetrite mõõtmine maa-all muuseumi kaevanduskäikudes (valgus, niiskus, temperatuur, müra, CO2) ja töölehe täitmine.
- Töötingimuste üldparameetrite mõõtmine ruumis (valgus, niiskus, temperatuur, müra, CO2) ja töölehe täitmine.
- Töötingimuste üldparameetrite mõõtmine välistingimustes (valgus, niiskus, temperatuur, müra, CO2) ja töölehe täitmine
- Kogutud andemete põhjal analüüsi ja kokkuvõtete tegemine ning tagasiside.
Õppeprogramm koosneb sissejuhatusest, kolmest põhiosast ja kokkuvõtete tegemisest.
- Sissejuhatuses antakse ülevaade kaevurite töökeskkondadest ja ametitest. Töökeskkonnaks normaalparameetrite otsingust interneti teel.
- Allmaakaevanduskäikudes parameetrite mõõtmine (valgus, niiskus, temperatuur, müra) ja töölehe täitmine
- Riietumine (joped, kiivrid) juhised maa all käitumise kohta
- Sõidetakse rongiga ning mõõdetakse müra, niiskust, temperatuuri, CO2. Andmed kantakse töölehele.
- Kombaini laavas mõõdetakse müra, niiskust, valgust, temperatuuri, CO2.
- Andmed kantakse töölehele. Läbinduses mõõdetakse müra, niiskust, valgust, temperatuuri, CO2. Andmed kantakse töölehele.
- Valges majas raamatupidaja kabinetis üldparameetrite mõõtmine (valgus, niiskus, temperatuur, müra) ja töölehe täitmine
- Aherainemäel üldparameetrite mõõtmine (valgus, niiskus, temperatuur, müra) ja töölehe täitmine
Kogutud andmete põhjal analüüsi ja kokkuvõtete tegemine.
Eesmärgid. Programmis osaleja:
- oskab kasutada erinevaid tehnoloogilisi vahendeid
- osakb mõõta ja analüüsida keskkonnaga seotud näitajaid: müra, CO2, valgus, niiskus, temperatuur.
- planeerib, teeb ja analüüsib loodusteaduslikke uuringuid
- suhtub vastutustundlikult oma tarbimisharjumuste kujundamisel
PK Loodusõpetus:
Inimene uurib loodust. Mõõtmine loodusteadustes, mõõteriistad, mõõteühikud, mõõtmistulemuste usaldusväärsus.
PK Loodusõpetus: Elus ja eluta looduse seosed. Kohastumine füüsikalis-keemiliste tingimustega/elukeskkonnaga. Inimtegevus, tehnoloogia ja looduslik tasakaal.
PK Bilooogia: Inimese elundkond, vereringe, hingamine
Gümn Ökoloogia: Taedvustab looduse, tehnoloogia ja ühiskonna vastastikuseid seoseid.
Gümn Rakendusbilooogia
Läbiv teema: keskkonna ja jätkusuutlik areng
Meetodid: paikvaatlused, mõõtmised sensoritega, võrdlused, analüüsid, esitlused.
Parameetrite mõõtmine maa-all muuseumi kaevanduskäikudes (valgus, niiskus, temperatuur, müra, CO2) ja töölehe täitmine.
Töötingimuste üldparameetrite mõõtmine ruumis (valgus, niiskus, temperatuur, müra, CO2) ja töölehe täitmine.
Töötingimuste üldparameetrite mõõtmine välistingimustes (valgus, niiskus, temperatuur, müra, CO2) ja töölehe täitmine
Õpikeskkonna eripära:
Õpikeskkonna eripära: allmaakaevanduse käigud, kabinet, väliskeskkond. Riietus kihiline ja sobilik looduses ja aherainemäel liikumiseks. Arvestada tuleb Eesti muutlike ilmaoludega. Kaasa kampsun, jope või vihmakeep. Vihmase ilmaga võib ette tulla lühemaid poriseid lõike.
Programm ei sobi liikumispuudega õpilastele.